Porovnania a recenzie

Bojová stíhačka od RM

Mrknite s nami na novú Dominiku a pekný BLIZZ CRB 30. Alebo aj opačne.

Do Rock Machine prišiel pred dvoma sezónami nový vývojový technik a presne toľko času ubehlo, kým sa dostala do predajní kompletne nová kolekcia pod jeho taktovkou. Prvé prešli prerodom celopéra na 27,5 kolesách, pribudli 27+ a v budúcom roku nás čakajú aj nové 29. Do zabudnutia sa porúčajú „staré“ rámy detských bajkov a pohrebnú hrajú aj karbónovým XC-čkam s označením Explosion. Tie v budúcej sezóne ponesú označenie CRB BLIZZ a namiesto predošlých troch variant budú už len dva – 30 a 70. Pozrime sa teraz na lacnejšiu verziu BLIZZ CRB 30.

Už na prvý pohľad vidieť obrovské zmeny na ráme, ktorý je prakticky kompletne nový a nadväzujúci na rukopis autora u celoodpružených strojov. Je to rýchly bicykel na prelet poľných a lesných ciest, no rozhodne sa vám nikto neodváži posmievať, ak sa s ním zjavíte na lesných trailoch. Tuhý, minimalistický rám ponúka množstvo priestoru ľahkému ovládaniu a prenosu váhy jazdca tam, kde je to práve potrebné.

Nový Blizz v relácke za 1499,- eur si ponechal kvapalinové brzdy Deore od Shimano. Na ich adresu sa toho už popísalo veľa. Mne problémy nenarobili nikdy žiadne, ale ak ste ťažší a radi brzdíte, možno dôjde na ich výmenu, myslím si však, že skupina ľudí, ktorej je tento bicykel určený bude spokojná aj s verziou od výroby, veď k lepšiemu brzdnému výkonu pomáhajú oba kotúče s priemerom 180mm.

Radenie a zadný menič od Shimana na starších modeloch je do sezóny 2018 nahradený zostavou od SRAM-u. Zadný menič nesie označenie NX a predný sa stratil nadobro, keď BLIZZ dostal zostavu 1×11.

Množstvo doplnkov je od Race Face a to rad radom počnúc sedlovkou, kľukami, predstavcom a riadidlami.  Koooonečne prišli aj mäkšie gripy, ráfiky a obutie od WTB. Tuhosti celého stroja bezpochyby pomôžu aj obe pevné osy, čo je v tejto cene u RM novinka, pretože lanský Explosion v rovnakej cenne túto vychytávku ešte nemal.

Pár boudenov bolo ťahaných rámom aj vlani, no až teraz to konečne dostalo tvar, keď redizajnom prešli aj vstupné otvory a celkovo, prišla myšlienka, nie len úloha. Pochvalu si zaslúži aj chránič rámu pod reťazou, ten dostane každý nový majiteľ v škatuľke a môže ho na ten krásny rám nalepiť sám.

Nič sme ešte nepísali o odpružení. BLIZZ CRB nafasoval vzduchovú vidlicu Rock Shox Recon RL so zdvihom 120mm a možnosťou osadiť kotúč s priemerom až 203mm. Nevýhodou je absentujúce uzamykanie z riadidiel. Ak vám bude táto funkcia chýbať, budete musieť ešte pár eur investovať do jej nadobudnutia.

Sme v závere. Nový „lacnejší“ BLIZZ vyzerá v skutočnosti nebezpečne, na stojane v tej tmavej so sivou je to ako bojová stíhačka F14 na generálnej prehliadke. Celkovo mám pocit, že kolekcia 2018 sa Rock Machine vydarila a tento BLIZZ nie je výnimkou, skôr by som povedal opak, ide o jeden z najkrajších bicyklov (ak nie vôbec najkrajší) z celej rady. Podrobné technické info nájdete tu: BLIZZ CRB 30 alebo príďte pozrieť k nám na predajňu.

V samom závere ešte moc ďakujeme Dominike, že si na nás našla čas. Keď sme čítali jej životopis, až sme sa zľakli, čo tu my chceme s tými našimi svetielkami riešiť? Našťastie jej vraj punk nie je cudzí, nuž sme spolu zložili jeden bike a hádam sme jej kariére moc neuškodili 🙂 Tak snáď zas niekedy zložíme ďalší, rozhodne sa na to pozerá lepšie ako na nás 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *