Akcie

Servis pre celoodpružené bicykle

Namazanie retiazky, výmena brzdových platničiek a vycentrovanie kolies nie je dostatočný servis pre celoodpružené bicykle. Ak nejaký vlastníte, opýtajte sa sami seba, kedy ste naposledy kontrolovali ložiská v ráme, alebo riešili servis odpruženia?

Že nejazdíte ťažké veci, nie je odpoveď. Pri každom zašliapnutí do pedálov pracujú ložiská v celom ráme.  Stačí jedno, ktoré prestane „robotovať“ a z výmeny ložiska za 8 eur sa môže stať oprava presahujúca dve stovky. O oleji v tlmiči či vidlici platí to isté, ten si žije vlastný život bez toho, že by ste bicykel vôbec vybrali z garáže.

Pretože diely na tento druh bicyklov nikdy neboli lacné, je fajn predchádzať závažným vadám pravidelným servisom, na ktorý je teraz ten najlepší čas. V januári či februári odstavený bicykel na dva týždne v servise nebolí srdce tak, ako keď stojíte celý máj.

Profiservis je u nás už roky najobľúbenejší zimný servisný balíček obsahujúci úplne všetko, čo celoodpružený bicykel aspoň jedenkrát ročne potrebuje. Ide o kompletné rozobratie bicykla, ktoré  zahŕňa kontrolu všetkých ložísk v ráme, ich mazanie a prípadná výmena, optická kontrola rámu, kontrola zvarov (pri hliníkových modeloch), kontrola ložísk v nábojoch kolies aj stredu a potom už samozrejmosti ako nastavenie bŕzd, radenia či centrovanie kolies.

Majiteľovi po tomto balíčku odovzdávame bicykel 100% pripravený na sezónu s kompletným detailným umytím a povrchovým ošetrením rámu. Naviac, ako ste už mohli u nás postrehnúť, pribúda nálepka „PROJECT GREEN“ – čo znamená, že celý servis bol spravený pomocou biologicky odbúrateľných produktov. Aby toho nebolo málo, celý pohon je ošetrený keramickým olejom Muc-Off tiež zo 100% biologicky odbúrateľných zložiek.

Koľko stojí takáto sranda?
Profiservis a teda kompletné rozloženie, zloženie, umytie a ošetrenie bicykla stojí 94 eur. Ak sa rozhodnete aj pre servis tlmiča a vidlice, rátajte s + – ďalšími dvomi stovkami – záleží od značky a náročnosti servisu.

Ostatné diely, pokiaľ je potrebná výmena – reťaz, kazeta, platničky, kotúče, ložiská…. sú vždy najskôr napočítané a až následne sa majiteľ rozhodne, či ich chce meniť, alebo nie.

 

Ak máte šťastie, nič sa nemení a stačí veci „naladiť“  je to 94 eur, ak dozrel čas na servis odpruženia a výmenu dielov, vie sa táto operácia zamotať aj pri piatich stovkách. Samozrejme, všetko sa konzultuje s majiteľom.

Ako dlho nejazdím?
O slabej dostupnosti dielov písať asi netreba. Momentálne máme pre servis diely od Shimano naskladnené celkom slušne (nie sú dostupné pre eshop) no môže sa stať, že niektoré špecifické veci môžu skomplikovať cestu za výsledkom. V ideálnom prípade je bicykel hotový do troch dní, pri servise tlmenia sme na cca dvoch týždňoch.

Bicykel na servis môžete priviezť k nám sami, alebo sa vôbec nemusíte trápiť a prídeme poň až k vám domov. Pokiaľ je to väčší kus cesty, (mimo Liptova) snažíme sa zorganizovať prebratie tak, aby sme spojili aspoň dva tri bicykle na jeden zvoz a účtujeme si zaň 10 eur – (5 eur odvoz a 5 dovoz späť).

Profi servis – 94 eur
– centrovanie kolies
– kontrola plášťov, tlaku v pneumatikách a hustenie
– kompletné nastavenie radenia
– nastavenie a kontrola funkčnosti bŕzd
– mazanie a nastavenie hlavového zloženia
– demontáž, čistenie a mazanie stredového zloženia
– meranie opotrebovania reťaze
– kontrola kazety a prevodníkov
– kontrola dotiahnutia spojov na predpísané momenty
– umytie bicykla
– mazanie pohyblivých častí
– kontrola odpruženia a nastavenie odpruženia
– kontrola funkcie teleskopickej sedlovky
– ultrazvukové čistenie reťaze, kazety a prevodníkov.
– kompletné odstrojenie bicykla
– kontrola všetkých ložísk v ráme, ich mazanie prípadne výmena
– kontrola čapov 

Objednať servis môžete rovno cez tento formulár, následne vás budeme kontaktovať.


    Po odoslaní požiadavky Vám príde potvrdenie o jej prijatí na Váš e-mail.
    author-avatar

    Majo Illéš - krátko o mne

    Volám sa Majo Illéš a som najstarší chren z partie, prvá písomná zmienka o mne je z roku 1981. Pár rokov som pracoval ako profesionálny horský záchranár, následne ako redaktor v motocyklovom časopise Motohouse, pretože môj život vtedy napĺňali motorky a cestovanie. Neskôr som okúsil prácu kameramana a strihača v televízii, až sa to napokon celé zlialo a teraz môžem fotiť, písať, kamerovať, cestovať, chodiť po horách a žiť svoj sen vo vlastnej firme – Bicyklom po Slovensku.

    Mohlo by vás zaujímať

    Pridaj komentár

    Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *