Porovnania a recenzie

Sunn Shamann – čierny čarodejník

O francúzskej značke Sunn ste už u nás počuli. Pre novopríchodzích, ide o výrobcu bicyklov s koreňmi siahajúcimi do roku 1982, kedy začali s výrobou BMX bicyklov. O šesť rokov neskôr prišlo prvé MTB, nasledoval rýchlostný rekord 200km/h a potom downhillové stroje. V roku 1993 okúsili titul majstrov sveta v BMX, ktorý Anne Carolina zopakovala aj o rok neskôr a aby toho nebolo málo, potiahla túto šnúru víťazstiev až do konca kariéry v 1998.

 

A to už sme v roku, kedy značka ponúkala 99 modelov bicyklov, lenže žiadny graf nejde len hore. Došlo k prevzatiu spoločnosti, výrobe nových modelov a čo by v čase skalou dohodil v roku 2016 sú opäť na výslní ako vicemajstri sveta v endure a o rok neskôr ukončí sezónu Isabeau Courdurie opäť ako druhá najlepšia na svete.

V 2018 sa Joshua Dubau stane majstrom Európy a Francúzska XCO do 23 rokov a podobne na stroji Sunn baba Manon Valentino potiahne druhý titul majsterky Francúzska v BMX.  O rok neskôr Kévin Miquel končí vo svetovej sérii endura celkovo tretí a v roku 2021 my vyťahujeme zo škatule nový Sunn Shaman.

Bicykel docestuje k predajcovi či zákazníkovi v úzkej ale vysokej krabici. Je to preto, že zadné koleso je už uchytené v ráme a mimo bicykla je umiestnené len predné koleso, sedlo so sedlovkou a pár drobností. Igelit bokom a šup ho na stojan.

Atypický tvar zadnej stavby aj uchytenia tlmiča je vec v kusu, nám sa ale moc páči a sme za všetko, čo nepôsobí tuctovo. Bicykel. Čierny. Pre ženy asi všetko, ale ak sa trošku zaujímate, upútajú vás drobné vychytávky.

 

Medzi tie najmenšie patrí karbónová objímka sedlovky, krytka na oske predného kolesa, uchytenie bowdenu pri tlmiči suchým zipsom a tiež praktická krytka piestu tlmiča, aby sa zabránilo jeho poškodeniu do nečistôt alebo odletujúceho bordelu z kolesa.

…na výmenu hneď jeden pár čiernych od ESI

Majiteľov poteší aj mohutný napinák reťaze a čo kvitujeme, je aj kryt zadnej vzpery pod reťazou. Ten je ozaj vymakaný a s nálepkami za pár centov od iných výrobcov sa to nedá ani porovnávať. K bicyklu je, samozrejme, parádne SLR sedlo od Selle Italia a ak by niekomu nepasovali sériové gripy (ktorý na pohľad nie je čo vytknúť), nájde v škatuli na výmenu hneď jeden pár čiernych od ESI Grips. Hm.

Pretože sa bavíme o XC bajku, ktorého miesto je v prvých radoch na štarte pretekov a v cieli by to tiež nemalo byť o nič horšie, dôležitou funkciou je uzamykanie pruženia a tlmenia – ozaj, tu je to vidlica Rock Shox SID SL SELECT so stovkou zdvihu a šupy do zadku tlmí SID LUXE SELECT+. Obe jednotky zamykáte jednou páčkou z riadidiel. Polohy sú tu iba dve – otvorené a zamknuté.

Karbónový rám je osadený dvanásťrýchlostnou sadou od Sramu s rozsahom 10 x 52 a 32 zubovým prevodníkom na karbónových kľukách Stylo. Zmenu prevodov dostala za úlohu prehazka X01 a to by asi aj stačilo pre získanie predstavy o radení.

Čo sa spomalenia týka Sunn zveril dôveru do rúk Formule, ktorá bajk osadila brzdami CURA 2 a tie sa túlia vpredu  k 180 milimetrovému kotúču, vzadu ku klasickej 160tke.

 

Ešte v samom závere by sme mohli spomenúť karbónové riadítka – na pocit inak dosť úzke a kolieska 1700 od DT Swiss stoknuté na plášťoch Maxxis Ardent. V ráme zostáva jeden voľný vstup pre teleskopku – ak by niekomu chýbala ku šťastiu, no a to už sme pri samom jadre veci, ktorým je cenovka. Tá aktuálne činí 4299 eur.

Keby sa niekomu málilo, Sunn ponúka ešte verziu Factory na karbónových kolesách s elektronickým radením ASX za 6700, alebo naopak, dostupnejší nižší model 3400 eur.

Mohlo by vás zaujímať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *