Porovnania a recenzie

Superior Team XF 29 Issue – 2021

Sneh začína splachovať dážď a v kalendári sa pomaly blíži posledná strana januára. Už je to blízko, možno ešte jeden mesiac a v marci to už ide vždy, samozrejme, aj v januári, ale keď zasvieti slnko a vzduch v hore je plný roztopeného snehu aj vtáčieho spevu je radosť z jazdenia o poznanie väčšia. To všetko je znamenie, že sezóna sa nezadržateľne blíži a kým my si možno dáme nejaký lokálny “pretečík” alebo maratón skôr pre guláš a účasť, Kiko má iné ciele.

Je to náš pálič, ktorý preteky nevidí len ako kultúrne podujatie s možnosťou stretnúť kamarátov, ale zrak upiera vyššie k ligotavým pohárom. Minulú sezónu odjazdil za riadítkami Rock Machine Blizz CRB 90 no tento rok sa rozhodol pre celopéro od Superior-u. A to práve prišlo. Kým ho začneme skladať, pozrite video z minulej sezóny.

Škatuľa, otvor sa! 
Zvonku vyzerá krabica totožne s tými v akých posielal Superior tie drahšie bicykle aj vlani, ale vnútro sa zmenilo. Kým minulý rok chodili bicykle balené takmer stopercentne ekologicky, tento rok vidíme zmenu v PVC pene, ktorá chráni rám. Áno, je to krok proti prírode, na druhej strane konečne sme prestali riešiť škrabance, zničené veci pri doprave a ich opätovné posielanie na reklamáciu. Takže ak prerátame kus PVC peny verzus uhlíková stopa reklamácie, pena asi vychádza lepšie. Ale áno, sme za kartón a papierové balenie, ale až vtedy, keď kuriéri začnú prevážať balíky ako tovar, nie ako hnoj – česť výnimkám.


Po páde sa už nestoja dva týždne pre diel za pár centov! 
Čo nás mimoriadne teší, v škatuliach karbónových bicyklov vychádzajúcich z fabriky BFI pribudli náhradné pätky – teda držiak prehadzovačky. Neviem, či sa toto rozhodnutie udialo po tom, ako sa náš mail minulú sezónu dostal až ku konateľovi fabriky, s ktorým sme si vymenili pár “ostrých” správ, ale sú tam a to je podstatné, posielame veľkú pochvalu. Už tradične je k bicyklu záručná kniha a pri tomto aj krytky karbónových kľúk NEXT, mlieko a ventilky na bezduše, čo tiež kvitujeme.

 

Kde nie je karbón, tam je DT SWISS
Bicykel samotný má karbónový rám, karbónové riadítka, karbónové kľuky, teleskopickú sedlovku, XTR radenie aj brzdy. O pruženie a tlmenie sa stará DT SWISS s tlmičom R 232 ONE, ktorý vie jazdec v prípade potreby zamknúť z riadítok (spisovne riadidiel) rovnakou páčkou ako aj vidlicu – tá je tiež od DT Swiss F232 ONE O.D.L. so zdvihom 110mm. Pri nej chvíľku zostaneme.

Do sezóny 2021 sa rozhodli zmeniť úchyt hadice prednej brzdy. Tá sa zacvakne do plastových čelustí držiaku a jeho štvorhranné plastové telo zatlačíte do otvoru vo vidlici. To ale nie je všetko. Z opačnej strany vzpery vidlice ide mikro skrutka, ktorú už iba trafiť do diery je problém. Jej doťahovaním vťahujete do vnútra držiak hadice, ktorý tak začne zatvárať čeluste (niečo ako princíp klinu) a tie obopnú a zachytia hadicu. Prax je ale iná ako predstavy a fixnúť tieto dva odlišné svety dokopy pomôže vždy páska – buď lepiaca alebo eska.

 

V každom prípade ale osadenie pruženia a tlmenia od DT Swiss nie je náhodou. Tlmič aj vidlica boli navrhnuté pre tvrdé XC a vďaka INCONTROL ponúkajú tri rôzne stupne nastavenia: Lock pre šprinty na rovných povrchoch, Drive pre technické stúpania a režim Open si zas berie na starosť zjazdy, aby ste hladkali brzdy čo najmenej – veď ide o sekundy. Vďaka tejto súhre ovládate nastavenie vidlice aj tlmiča jednou páčkou priamo na riadidlách o čom som už písal.

Konštruktérom rámu sa podarilo uložiť tlmič a nájsť aj miesto na upevnenie dvoch košíkov na fľaše, čo sa hodí pri dlhých výjazdoch alebo maratónoch. Tiež skrátili zadnú stavbu a zmenili uhol vidlice pre lepšie ovládanie bicykla v technicky náročnom teréne. Pribudlo aj Block Lock hlavové zloženie so zámkom, ktoré zabraňuje pretáčaniu riadidiel najmä pri pádoch a ich pohyb umožňuje len v rozmedzí 150 stupňov, čím chráni rám od poškodenia riadítkami.

Shimano, či SRAM? Konečne je to jedno!
Ráfiky kolies a rovnako tak náboje s výpletom sú od DT SWISS – konkrétne XR1700 pripravené na bezdušáky. Na orechu sa už krúti XT kazeta, ktorú Kiko plánuje meniť za XTR. Najhlavnejšie a najlepšie ale je, že násuvný systém zadného náboja Ratchet umožňuje jeho rozobratie, vyčistenie a servis bez akýchkoľvek nástrojov za pár sekúnd a rovnako rýchlo ho viete “prerobiť” na iný systém uchytenia kazety – teda buď MicroSpline od Shimano alebo XD od Sramu. Hurááá!

 

Hodnotou rámu a použitými komponentami sa cena toho bicykla vyškrabkala na bezmála šesť tisíc eur, čo je pre bežného smrteľníka morda, ale moc nás trápiť nemusí, nakoľko výrobca hlási na sezónu 2021 už vypredané. A to sme poriadne ešte ani nezačali rok.

Mohlo by vás zaujímať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *