Nezaradené

TEST: Alpina Rootage

Pošleme vám novú Alpinu Rootage. Ok. Takto dáko začal náš test. Pozrel som si pár obrázkov na nete a čakal na osobné stretnutie. Pripomína model Carapax, ktorý používam pri jazdení už nejaký rôčik, preto skôr ako na tvar som bol zvedavý na ten karbón.

Prvé stretnutie
Vyzerá dobre! Letmo som ju ohmatal, poťažkal a šup s ňou na moju čudne tvarovanú hlavu. Cmuk. Nooo. Tento príbeh nezačína vôbec zle. Alpina sa chváli použitím nového systému Run Ergo Flex, ktorého úlohou ja zabezpečiť dokonalé obopnutie hlavy. Musím povedať, že tento systém skutočne funguje a veru neviem, kedy mi naposledy sadla prilba takto dobre. Nikde netlačí, neťahá, nezosúva sa. Paráda!

Vetranie
Sychravá jeseň ťažko preverí odvetranie no minimálne vyzerá byť dobré. Na prednej strane je päť otvorov, najväčší z nich je v strede prilby krytý sieťkou pre prípad, že by sa chystala dnu osa s prianím pekného dňa. Ostatné štyri sú bez sieťky. Bez? Bez! Treba však povedať, že sú podstatne menšie. Dvojicu spodných kryje pred príchodom nazvaných hostí priamo konštrukcia upínania prilby, pár horných otvorov je voľný, no hmyz pred príchodom musí prejsť hrou Takeshi Castle.

Najskôr sa ich snaží rozsekať šilt, ak by náhodou prešli prvým levelom bez ujmy na zdravý, musia sa ešte vyhnúť nábehovým hranám do úzkeho vetracieho otvoru. Pokiaľ sa im potom podarí uštedriť vám ranu žihadlom do hlavy, zaslúžia si pochvalu za podaný výkon, ktorý pokladám za nepravdepodobný.

Byť osou, ktorú cyklisti dennodenne vytáčajú, zaútočím cez vetrací otvor na samom vrchu prilby. Ten je dostatočne veľký a ničím nechránený. Našťastie sa ale väčšina z nás bežne nevozí okolo rozdráždených včelích úľov a preto môžeme túto stať považovať za zbytočne dlhú. Uzavrime to tým, že vetranie je pravdepodobne dostatočné, pretože v tejto stati som vôbec nespomenul ďalších 9! vetracích otvorov po stranách prilby a tiež v jej zadnej časti.

Šilt a celková konštrukcia
Pretože ide o prilbu určenú pre allmountain a enduro, kde sú väčšinou súčasťou jazdy aj MX okuliare, Alpina myslela aj na tento kus výstroje. Začnem tým, že výška šiltu sa dá jednoducho nastavovať bez povoľovania nejakých skrutiek či iných systémov. Jednoducho ho rukou posuniete hore alebo dole do polohy, ktorá vám najviac vyhovuje.
Pri vysunutí šiltu hore sa podeň spomínané okuliare pohodlne vpracú, pokiaľ ich nechcete mať zrovna na očiach. Tiež zadná časť prilby je tvarovaná pre usadenie gumeného popruhu z okuliarov  tak, aby sa nikam nešmýkali alebo nedajbože nepadali z prilby dole.

Vrátim sa ešte k upínaniu. Pod bradou drží popruhy na mieste klasický zdrhovací systém s poistkou, tu sa toho na prvý pohľad moc nezmenilo, nový je hlavne upínací systém v zadnej časti prilby, ktorého výšku si môžete výškovo nastaviť tak, aby nastavovacie koliesko obvodu bolo v ideálnej výške až pod temenom hlavy. Super. Akurát to koliesko zmenšilo priemer a pracuje sa s ním trošku ťažšie ako pri staršom modely Carapax-u.

Jazda
Rootage aj napriek karbónovým plátom použitým v konštrukcii váži paradoxne o niečo viac (350 g) ako prilby so škrupinou kompletne z kompozitu. A tam by som s výčitkami skončil. Snáď ešte priestor pre upevnenie kamery tu nie je prakticky žiadny, žiadna rovná plocha pre prilepenie nálepky, ale to je dnes už tak otrepaný pohľad, že aj Alpina vsádza na väčšiu kreativitu svojich zákazníkov 🙂

Vďaka nastaviteľnému upínaniu sedí na hlave dokonale, pri jazde sa tak môžete sústrediť hlavne na hľadanie ideálnej stopy, brzdenie, radenie a vlastne komplet všetky tie veci, pre ktoré si zjazdy tak užívame. Rootage si proste nasadíte a viac nemusíte nič riešiť, je tam, kde má byť, žiadne iné signály nevysiela ani si nevyžaduje nijakú pozornosť. Dokonca ani extra veľkú pozornosť peňaženky. Dostupná bude od polovice marca za 140,- eur, čo je pri použitom druhu materiálu a celkovej konštrukcii podľa nás viac než dobrá cena.

NÁZOR DRUHÉHO JAZDCA – JURA
Perfektne mi sedí na hlave a nelieta do strán, hore ani dole. Cítim, že mi veje háro a to je dobre. Pri dlhšom jazdení nemám pocit, že by som ju musel odopínať alebo naprávať. Občas sa môžeš prichytiť pri tom, ako skúmaš, či si ju nezabudol doma. Parádna partnerka na celodenné výjazdy a svojou stavbou pripravená aj na tvrdšie pády. Za celkom prijateľnú cenu si osobne myslím, že nájde svoje miesto medzi širokým spektrom horských cyklistov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *