bicyklom.sk
Nákupný košík

V košíku nemáte zatiaľ žiadne produkty.

Všetko začalo presne pred rokom, tak, ako sa začínajú dobré príbehy. V jeden chladný deň Majo zavolal, že mám hodinu na to, aby som si vybral SUP do ďalšieho roku. Hlava by obyčajne jasala v siedmom nebi, no mal som rozpaky nad veľkosťou, a či po skúsenostiach spred troch rokov do toho vôbec mám ísť.

Napokon áno, vybral som si niečo. Bicykel prišiel koncom januára. Presne vtedy, keď to na skialpoch u nás vyzeralo najlepšie, no neporazí ťa?! Pár krátkych riadkov z rozbaľovania si môžete prečítať tu: SUP XF29 Issue Dostal som do rúk stroj modelovej rady Team XF 29 Issue a poviem vám, bola to láska na prvý pohľad, to nehovorím o prvej jazde. Oproti rovnakému modelu spred troch rokov bol tento bike vďaka novej geometrii omnoho tuhší, hravejší a samozrejme rýchlejší.

Po príchode z Turecka som si na ňom strihol pár krátkych tréningov, srdcom bez seba, až som zabudol na jarné firny:). Netrvalo dlho, a dostal som možnosť ho prvý krát vyskúšať na pretekoch v zahraničí, konkrétne rakúskom Langenlois. Tu chladné počasie spravilo s traťou svoje, no veď dočítate sa sami. Napriek blatistej pohrome na trati som získal pár základných poznatkov:

– že nové Shimano XTR je fakt premakané
– že reťaz nezhodí ani v tých najhorších podmienkach
– rám prepustí viac bahna na kolesách a nemusím bike tlačiť
– a že…

A že som sa vrátil k Race Face. Toto stredové ložisko som jazdil pred rokmi na Canyone a od vtedy sa nijako nezlepšilo.  Je veľmi náchylné na akúkoľvek špinu, nie to ešte na poriadne blato. O neustálom pukaní ani nehovorím. A tak mali často chalani v servise radosť, keď ma zbadali v dverách:)

Spočiatku sa tá niekoľkonásobná výmena ložiska prehltnúť dala, no stala sa vec. Karbónové Race Face kľuky začali mať vôľu. A tu končí každá sranda. Na reklamáciu v dobe koronovej sa nebolo treba spoliehať, veď na nové čakám doteraz. Chceš/nechceš mojou prvou investíciou boli XTR kľuky, samozrejme s novým ložiskom od Shimano a 36z prevodníkom. Od kedy som to celé nahodil, nemal som do teraz dôvod niečo vyklepávať z rámu, či sa báť o to, či na druhý deň pretočím kľukou. Vďaka za Shimano :).

Naspäť k jazde
Takým prvým veľkým testom bol dvojtýždňový výjazd s veľkými pretekmi v Taliansku a Rakúsku. Taliansko hostilo veľkú prípravu nadchádzajúceho sveťáku, v jabĺčkovom meste Nales. Po prvom tréningu na trati sme spolu s parťákom, ktorý tiež zrovna jazdil nový Sup, došli na ďalší míľnik.

A to, že so 760 mm riadidlami to pomedzi stromy nepôjde. Nebol to zrovna ideálny scenár, no deň pred štartom sme museli chytiť do rúk pílku a riadidlá skrátiť. Ja konkrétne na 730mm, avšak riadidlá dovoľujú ísť s pílkou ešte bližšie k predstavcu. Vrstva karbónu je do 720mm hrubšia, potom tenšia. Keď sme už čo to napílili, zostal čas aj na spoznávanie okolia. Pojazdili sme krásne alpské chodníky a v lesoch aj nad ním a potom už hybaj pretekať.

Z Talianska sme sa presunuli pár kilometrov cez Brenen do rakúskeho Haimingu. Tu nás, na rozdiel od rýchlej prašnej talianskej trati, čakal koreň na koreni. Extrémne fyzicky aj technicky náročná trať nepreverila iba kondíciu jazdca, ale hlavne techniku, aj keď bolo sucho.

DtSwiss vidla (F232) a tlmič (R232) dostávali poriadne kapky, až som mal pocit, že počujem tlmič pod sebou plakať :D. Správne nastavenie týchto vecí je hotová veda, no som si istý, že tieto stroje z dielne DtSwiss patria medzi to najlepšie, čo si môžete na XC bike dopriať. 3-polohové zamykanie na riadidlách funguje skvelo.

Ďalším nenahraditeľným doplnkom bola teleskopická sedlovka, Crankbrothers Highline 7. Tá poskytovala spoľahlivosť po celý čas a v obzvlášť technickom teréne darovala sekundy a pohodlie zadarmo (za cca 500g). Pre informáciu, bike som nikdy nevážil.

Neradím sa ku gramárom, ktorí šetria na každom komponente, na každej šróbke kotúča :D.  Osobne sa mi vyplatila taktika, jazdiť niečo kvalitné / trvácne, bez ohľadu na váhu. V súčte to možno robí väčšie číslo na váhe, ale ja som skôr za funkčnosť a spoľahlivosť.

Ďalšie obdobie už bolo zväčša na domácich podujatiach, akurát s jednou zastávkou na svetovom pohári v NVMN.  Nespomínam si ani na jeden problém, alebo dôvod, čo by som na biku menil. Samozrejme, spotrebný materiál ako lanká, bowdeny, platničky či reťaz do toho nerátam, na tom sa neoplatí šetriť.

Ale predsa by sa niečo málo našlo. Nebolo to tlmičom, ale jeho uchytením v spodnej časti. Laicky vysvetlené: Keď ste tlmič uchytili do rúk, pocítili ste jemnú vôľu. Nemala vôbec vplyv na funkčnosť, no človeku vie vŕtať hlavou.

Nie je to nič nezvyčajné predpokladám, že sa s tým už pár majiteľov stretlo. Pomocnú radu mi podal ďalší Sup-špecialista Tomi Hauser. Nebola v tom žiadna veda, stačilo len obrúsiť pol milimetra z jednej podložky a problém bol vyriešený. Ak vás podobný problém zastihne, neváhajte a obráťte sa náš servis 🙂

V skutku aj sériové hliníkové kolesá DtSwiss XM 1700, s vnútornou šírkou ráfika 30mm, mi poskytovali všetko, čo som potreboval. Širší ráfik umožňuje nižší tlak v plášťoch, a napriek jemným dotykom ráfika o zem sa človek nemusí báť o to, že by materiál praskol. To patrí aj o výplete a tiež kvalitných nábojoch DtSwiss 350, ktoré držali celú sezónu bez štrajkovania.

…s páčkou sa stačilo hrajkať trebárs aj malíčkom ako s prštekom batoľaťa

Čo sa týka servisu bicykla, okrem spomínaného vybíjania pressfitového ložiska v úvode si vie s bicyklom každý trochu skúsený biker poradiť sám. Teda ak by bolo vôbec s čím, že?!. Vnútorne vedená kabeláž sa dala meniť celkom jednoducho, aj s pomocou menšieho otvoru na zadnej strane rámu. Pri výmene ho odporúčam celý vybrať von, nakoľko nejaké triafanie a pretláčenie môže poškodiť tesniace gumičky a tým môže do stredu zatekať voda a bordel z vonkajšieho prostredia. Bowdeny (asi len radiace) sú už od výrobcu obalené penou, no samopal v ráme pri koreňových zjazdoch mi spôsoboval bowden od teleskopky, ktorý si  majiteľ musí obaliť sám.

Ak ste už jazdili niekedy XTR M-9100 brzdy, dobre viete, že brzdiť vedia :). Či je mráz, blato, prach, dlhý zjazd, náhle prudké brzdenie, s páčkou sa stačilo hrajkať trebárs aj malíčkom ako s prštekom batoľaťa :D. Jazdil som kotúče 160mm vpredu aj vzadu (70kg) a to mi bohato stačilo.

Jazdilo sa, pretekalo sa a bike išiel. Či mokro, či sucho, bol som s ním nadmieru spokojný. Dopomohol mi k mojim osobným úspechom účasťou na Svetovom pohári, majstrovstvách Európy, majstrovstvách sveta, či medailám z domácich pohárov a taktiež dvom 3 miestam v XCO a XCC (shortrack).

Skrátka: Za dobré peniaze, parádna muzika. Možno sa ešte stretnete sem-tam s vetou, že Sup na XC nepatrí, no opak je pravdou. Značka urobila z tohto modelu špičkový pretekársky stroj a faktom je, že má zastúpenie aj v tých “prvo-ligových” World Cup tímoch ako JB BRUNEX Superior Factory Racing.

Ja osobne som s bicyklom nadmieru spokojný, ba dokonca až prekvapený, ako sa značka posunula. Kvalitou sa vyrovnáva rôznym veľkým Amíkom, avšak cenovo stojí polovicu.

Preto, odporúčam ho rovnako ako víkendovým pohoďákom, ktorí si sem tam majú chuť dupnúť do pedálov a pocítiť rýchlosť jazdy lesom, ako aj tým, ktorí si robia na pretekoch ambície na tie najvyššie miesta. Dôkazom o tom tiež je, že prvý krát po piatich rokoch si idem bike nechávať do ďalšej sezóny:)

A čo ty, máš už svoj Sup objednaný? Neváhaj, bo bude prd. Učiniť objednávku môžeš rovno TU

Páčil sa Vám článok? Podeľte sa s ním s ostatnými!

Zanechaj komentár

BAVME SA O CENE


    Veľmi radi by ste si tento produkt kúpili u nás, ale zatiaľ ste nenašetrili dosť?

    Suma, ktorú máte na tento produkt vyčlenenú, je (v EUR)

    Náš čas a rovnako priestor na zľavy je obmedzený, preto nesľubujeme 100%-né vyhovenie Vašej ponuke, ale skúsiť to môžeme (za predpokladu, že Vaša ponuka nebude úplne šialená).


    This will close in 0 seconds

    '